11 Paź

Certyfikat SSL w firmie – inwestycja czy zbędny wydatek?

Chyba każda firma chciałaby być postrzegana jako bezpieczna i godna zaufania. Właśnie dlatego na stronie firmy powinien znaleźć się ważny certyfikat SSL. Dzięki certyfikatom SSL można zabezpieczyć stronę internetową oraz pozostawiane na niej dane przed wykradzeniem. Odpowiednie szyfrowanie powoduje, że strona jest wtedy bardziej wiarygodna.

Stronę posiadającą certyfikat SSL można bardzo łatwo rozpoznać – posiada charakterystyczną zieloną kłódkę przy pasku z adresem, a także jej adres rozpoczyna się od https://.

Certyfikat SSL – nie tylko dla banku
Kiedyś certyfikaty SSL kojarzyły się głównie z bankowością internetową, a także z innymi serwisami on-line, przez które przesyłało się wrażliwe dane. Teraz sytuacja wygląda zgoła inaczej – w świetle obecnie obowiązującej Ustawy o ochronie danych osobowych każdy administrator danych musi wykorzystać odpowiednie środki techniczne, które pozwolą mu na zabezpieczenie danych przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, a także przed ich zniszczeniem i utratą. W związku z tym certyfikat SSL to dzisiaj rozwiązanie nie tylko dla banków – należy stosować go również na wielu innych stronach internetowych, na których ważne jest odpowiednie zabezpieczenie danych. Z certyfikatów korzystają zatem sklepy internetowe, w których podaje się również wrażliwe dane, w tym dane osobowe, dane płatności, strony firmowe, serwisy informacyjne, a nawet blogi internetowe lub strony osobiste, które dzięki certyfikatowi także mogą stać się bardziej wiarygodne w odbiorze przez ich użytkowników.

Strona bez certyfikatu SSL – unikana przez internautów
Dzisiaj strony, które nie posiadają w ogóle certyfikatów SSL, lub też ich certyfikaty nie są już ważne, są coraz rzadziej odwiedzane przez internautów. Ponadto przeglądarki internetowe ostrzegają swoich użytkowników o tym, że dana strona nie posiada ważnego certyfikatu SSL, dlatego też tylko nieliczni decydują się na przejście na witrynę. W związku z tym strona, która nie posiada certyfikatu SSL, jest na znacznie gorszej pozycji niż ta, która posiada ważny certyfikat. Nie tylko odwiedza ją znacznie mniej osób, ale również jest ona postrzegana jako niebezpieczna i jest unikana przez internautów.

Certyfikat SSL – poprawia wizerunek firmy w internecie
Firmy, które zdecydowały się na zainstalowanie certyfikatu SSL na swoich stronach internetowych, mogą zatem cieszyć się większym zainteresowaniem ze strony użytkowników internetu, a także potencjalnych klientów. Certyfikat SSL powoduje, że firma będąca właścicielem strony internetowej jest uznawana za bardziej godną zaufania, bezpieczniejszą, dbającą o swoich klientów, dlatego też jest to prosta inwestycja w jej pozytywny wizerunek, który obecnie w internecie jest bardzo ważny. Co ważne, inwestycja ta wcale nie jest związana również z bardzo wysokimi wydatkami – koszty rozpoczynają się już od kilkudziesięciu złotych rocznie można, dlatego na ogół nie jest to duże obciążenie dla właścicieli stron firmowych. Warto przy tym wskazać, że jeśli strona będzie posiadała nieaktualny certyfikat SSL, w takim przypadku wiadomości te mogą szybko rozejść się wśród jej użytkowników, na przykład za pośrednictwem mediów społecznościowych. To może spowodować znaczne pogorszenie wizerunku firmy, która nie będzie mogła zapewnić odwiedzającym jej stronę właściwego poziomu bezpieczeństwa.

W związku z tym właściciel strony WWW powinien pamiętać o tym, aby zaimplementować na niej certyfikat SSL. To opłacalna inwestycja, która pozwala na znaczne podniesienie bezpieczeństwa danych i strony internetowej, a tym samym powoduje również poprawę wizerunku firmy w sieci.

Jeśli szukasz odpowiedniego certyfikatu dla swojej firmy, który zwiększy jej wiarygodność oraz zachęci odwiedzających do dokonywania transakcji sprawdź naszą ofertę certyfikatów SSL z walidacją OV (biznesową) oraz certyfikatów SSL EV (z zielonym paskiem).