Co zrobić, aby certyfikat SSL nie wpłynął negatywnie na pozycjonowanie Twojej strony?

Certyfikat SSL jest naprawdę powszechnie obowiązującym standardem światowego bezpieczeństwa. Zabezpieczona przy pomocy tego rodzaju certyfikatu strona WWW z założenia zyskuje w wynikach wyszukiwania. Co więcej sklepy online z protokołem https:// odnotowują znacznie rzadziej porzucanie koszyków zakupowych. Ponadto wszyscy ich klienci i użytkownicy zdecydowanie chętniej wracają, jeśli wiedzą, że sklep posiada certyfikat bezpieczeństwa, przez co wierzą również w jego wiarygodność.

Pośród pozostałych plusów wdrożenia certyfikatu SSL należy wymienić między innymi:

  • utrudnienie kradzieży jakichkolwiek haseł, czy loginów z danej strony;
  • zapewnienie użytkownika o bezpieczeństwie transakcji, dokonywanych na danej stronie, co podwyższa atrakcyjność zakupową danego sklepu online;
  • automatyczny sposób rozpoznawanie zaistnienia jakichkolwiek uszkodzeń w trakcie trwania transmisji danych na stronie.

Jednakże okazuje się, że certyfikat SSL może także w krótkim czasie przyczynić się do spadku pozycji naszej strony w wyszukiwarkach Google. Istnieje kilka sprawdzonych trików, aby uniknąć tego rodzaju problemów.

 

Co zrobić, aby certyfikat SSL nie powodował spadku pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych? Istotne wskazówki!

 

  1. Przekierowania – dokładne ustawienie przekierowań danej domeny w Google, ponieważ rozpoznaje on stronę z certyfikatem i tę bez niego jako zupełnie dwa, odrębne różne serwisy internetowe.
  2. Subdomeny – implementacja protokołu HTTPS na głównej domenie nie musi wcale wiązać się z automatycznym wdrożeniem protokołu SSL na wszystkich subdomenach. Zatem warto odpowiednio wcześniej upewnić się, czy wdrażany przez nas certyfikat obsłuży równocześnie wszystkie ewentualne subdomeny, a nie tylko domenę główną.
  3. Zasoby wewnętrzne strony – protokół HTTPS powinien zostać dodany do wszystkich zasobów wewnętrznych, które prowadzą do odwołań w kodzie strony, takich jak różnego rodzaju skrypty, zdjęcia, czy też filmy. Ponadto, jeżeli w danym kodzie znajdują się również adresy bezwzględne do innych zasobów, powinny one zostać zamienione na adresy względne lub takie, które będą uwzględniać nowe adresowanie.
  4. Canonical tag – jeśli wdrożymy go na naszej stronie, nie dopuści do duplikowania, znajdujących się na niej treści. Jednakże, aby było to w ogóle możliwe powinien on zawierać bezwzględny adres URL. Wówczas wprowadzenie protokołu HTTPS musi skutkować jednocześnie jego aktualizacją.
  5. Zasoby zewnętrzne – przed dodaniem certyfikatu SSL warto także przeprowadzić szczegółową analizę listy zewnętrznych serwisów, posiadających linki, które prowadzą bezpośrednio do naszej strony www. Kolejno wszystkie adresy, które możemy zmodyfikować samodzielnie należy zaktualizować do nowej formy HTTPS. Natomiast w kwestii linków, na które nie mamy wpływu powinniśmy pamiętać o uwzględnieniu ich w ustalaniu przekierowań.
  6. Reklama i promocja – jeżeli natomiast w ramach promocji swojej strony w Internecie korzystasz z kampanii AdWords lub jakichkolwiek innych form reklamy, prowadzonej w Internecie powinieneś zawczasu upewnić się, czy linki kierują do aktualnych wersji stron. Jeśli tego nie zrobisz Google z czasem usunie ze swojego indeksu wszystkie “stare” adresy stron, zatem ich poprawa jest niezbędna do dalszego skutecznego korzystania z reklamy w Internecie.
  7. Mapa strony – należy również pamiętać o tym, aby zaktualizować Sitemapy XML, które zawierają adresy w formie HTTP do nowej wersji HTTPS. Wszystkie adresy URL, dostępne w Sitemapach muszą korzystać z nowej wersji protokołu. Aby sprawdzić, czy zostało to odpowiednio wykonane można wykorzystać do tego celu Google Search Console (który również należy uaktualnić).
  8. Google Analytics – weryfikacja nowych ustawień musi się odbyć również w obrębie Google Analytics. Jednakże to zadanie może wymagać od nas również aktualizacji kodu GA. Aby to zrobić należy odnaleźć zakładkę z ustawieniami usługi i we właściwy sposób podmienić domyślny protokół z HTTP na HTTPS.
  9. Czas ładowania strony – może się okazać, że implementacji certyfikatu SSL spowoduje wydłużenie czasu ładowania naszej strony. Jeśli do tego dojdzie trzeba wykonać szereg działań naprawczych, takich jak: minimalizacja ilości zainstalowanych wtyczek, weryfikacja wielkości, znajdujących się na stronie obrazków czy też usunięcie wszelkich niepotrzebnych znaczników z kodów HTML i JavaScript. Warto w takiej sytuacji zastanowić się również nad wdrożeniem HTTP/2 – co w większości przypadków pozwala na przyspieszenie działania serwisu.

Jednak, jeśli masz problem z wdrożeniem certyfikatu SSL samodzielnie – skorzystaj z pomocy specjalistów, aby mieć gwarancję jak najlepszego funkcjonowania i odpowiedniego pozycjonowania Twojej nowej i bezpiecznej strony internetowej.

Add A Knowledge Base Question !

You will receive an email when your question will be answered.

+ = Verify Human or Spambot ?