03 Paź

Jak zwiększyć swoje obroty w sklepie internetowym z certyfikatem SSL?

Certyfikat SSL daje możliwość zwiększenia obrotów w sklepie internetowym i podniesienia jego renomy. Dla osób, które prowadzą w ten sposób swoje interesy to realna możliwość zwiększenia zysków. To też możliwość korzystania ze stosunkowo nowych rozwiązań, takich jak opcja Sklep w portalu społecznościowym Facebook, pozwalająca zyskiwać nowe źródło dochodów.


Certyfikaty SSL a zwiększenie zysków ze sklepu internetowego
Osoby, które prowadzą sklep internetowy i chcą obsługiwać płatności kartą kredytową potrzebują certyfikatu SSL. To nie tylko sposób na to, by znacznie podnieść bezpieczeństwo danych, a klientom wysłać jasny sygnał, że dba się o informacje, jakie każdego dnia zostawiają w sieci. To również możliwość spełnienia wymagań, jakie stawia norma wydajności Payment Card Industry Data Security Standard, która powstała w celu zagwarantowania wysokich standardów bezpieczeństwa w sytuacjach, kiedy dochodzi do przetwarzania danych klientów – posiadaczy kart kredytowych. Firma, która posiada certyfikat SSL może mieć dostęp do różnych metod płatności opartych na kartach kredytowych.

Poprawa wizerunku i zwiększenie dochodów
Specjaliści od marketingu są zgodni, że wizerunek firmy ma niebagatelny wpływ na poziom zaufanie klientów i skłonność od zaufania jednej marki. w obecnych czasach, kiedy tak wiele narzędzi i środków inwestuje się w wizerunek przedsiębiorstwa, ważne znaczenie ma także fakt, że użytkownicy są skłonni chętniej kupować w sklepach internetowych w których ich dane są chronione. W sposób wizualny informuje o tym ikonka zielonej kłódki, widoczna po wejściu na stronę sklepu. Ta jedna, niewielka ikona ma jednak znaczne możliwości, ponieważ pobudza zaufanie klientów i sprawia, że są bardziej skłonni dokonywać zakupów.

Certyfikat SSL wpływa pozytywnie na decyzje zakupowe potencjalnych klientów, ponieważ dba o ich bezpieczeństwo w trakcie płatności i zwiększa poczucie prywatności. Obecnie, kiedy tak wiele mówi się o nowym przepisach unijnych i RODO, kwestia ta jest szczególnie ważna. Wzrastająca świadomość na temat faktu wysyłania swoich danych w sieci i możliwych, negatywnych następstw, powoduje, że wiele osób zwraca coraz częściej uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Dlatego w sytuacji, kiedy widzą, że strona jest chroniona przez certyfikat SSL, a tym samym ich danym nic nie grozi – wówczas są bardziej skłonni zaufać właśnie tej marce i załatwić swoje pieniądze w tym, a nie innym sklepie internetowym. Zastosowanie certyfikatu SSL z walidacją OV lub EV to potwierdzenie dla potencjalnego klienta, że ma do czynienia z podmiotem sprawdzonym i zweryfikowanym. Wszelkie dane firmowe w obu przypadkach wyświetlą się w szczegółach certyfikatu.

Certyfikat SSL i jego wpływ na konwersję
To kolejna, ważna kwestia, mająca znaczenie w zakresie dochodów w sklepach internetowych. SSL, jak dowodzą badania, ma istotny wpływ na konwersję, co zostało udowodnione na przykładzie konkretnych firm. Pojawienie się tzw. zielonej kłódki powoduje, że klienci zyskują zaufanie, a to początek pozytywnej drogi w stronę zaufania marce lub firmie i powierzenia jej swoich środków finansowych. To także pozytywny kierunek w zakresie integracji z Facebookiem – miejscem docierania do nowych klientów i fanów marki.
W przypadku osób, które prowadzą sklep internetowy istnieje możliwość zintegrowania go z Facebookiem w funkcji Sklep. W ten sposób użytkownicy mogą robić zakupy bezpośrednio w portalu społecznościowym. Sklep na Facebooku może być zintegrowany z normalnym sklepem, co posiada też tę zaletę, że na bieżąco dokonywane są wszelkie aktualności, a baza klientów znacznie się powiększa. Facebook uważany jest obecnie za najpopularniejszy serwis społecznościowy, a liczba jego użytkowników, którzy mogą zostać klientami, jest znacząca. Warunkiem jednak, by uruchomić własny sklep na Facebooku jest posiadanie certyfikatu SSL.